niedziela, 27 października 2013

Kiedy zacząć?

No właśnie kochane przyszłe mamusie i mamusie kiedy zacząć już solidne przygotowania na przyjście dziecka?

Mam tutaj na myśli od kiedy stało/stoi u was rozłożone łóżeczko? W którym tygodniu zaczęłyście prać ciuszki malca,kiedy ubrałyście pościel?

Mamy 3 pokojowe mieszkanie:
1 pokój sypialnia
2 pokój mniejszy dla Lenki
3 Salon

Oczywiście Lenka ma już pomalowany kącik u nas w sypialni,cała sypialnia jest ciemno fioletowa,stwierdziliśmy,że dla małej za ciemno i jej kącik przemalowaliśmy na jaśniejszy fiolet nie wyobrażam sobie mieć ją daleko od siebie. 
Na pewno będą u nas dla małej dwie komody,łóżeczko i dwie półeczki.

W pokoiku Lenki stoi już meblościanka w której będzie reszta ciuszków,pokoik wytapetowany na pewno będzie stał tam jej bujak i wózek.

Za kilka dni przyjdzie do nas mega paka od mojego taty i siostry z Niemczech.
Przyszły dziadek postanowił sprezentować wnuczce wózek,musimy tylko pójść do sklepu i zamówić ten który chcemy :)

Przywieźliśmy już łóżeczko od teściów stoi i kartonie,narzeczony chce je za kilka dni skręcić a ja zastanawiam się czy nie za szybko? 
Za tydzień zaczynamy 7 miesiąc.
A z drugiej strony wole aby wywietrzało,powiem wam szczerze,że boję się,że urodzę wcześniej przez te komplikacje które miały miejsce na początku ciąży wtedy wszystko też zaczęło się tak niespodziewanie.

Pranie,prasowanie i torbę do szpitala myślę,że zacznę przygotowywać od grudnia,chociaż zobaczymy jak z czasem bo będą także przygotowania do świąt :) Myślicie,że to za szybko?

Wiadomość od Lenki: Odkryłam,że mamusia ma żebra,kopie sobie w nie często,polubiłam tą zabawę bo mamusia wtedy się prostuje albo siedzi zgięta w jedną stronę,próbuje jakoś mnie "przesunąć"ale ja nie daję za wygraną i pokazuje jej ile mam już siły w moich małych nóżkach :)




22 komentarze:

  1. Ja jeszcze tego nie wiem, ale ciekawią mnie opinie innych Mam :) Myślę, że 7 miesiąc to nie za wcześnie, sama wolałabym żeby wszystko było gotowe wcześniej niż na koniec ciąży, bo nigdy nie wiadomo a tak jak mówisz święta i dużo obowiązków a poza tym wszystko wywietrzeje... łóżeczko może stać...

    http://rodzice-plus-dziecko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ps. na jaki wózek się zdecydowaliście? Świetny prezent.

    OdpowiedzUsuń
  3. W 8 miesiącu spakowalam torbę do szpitala. Wypralam ciuszki poprasowalam. A lozeczko zostało skrecone jak byliśmy w szpitalu. Bo mnie wzięło z zaskoczenia 3 tyg przed terminem

    OdpowiedzUsuń
  4. Łóżeczko skręciliśmy na tydzień przed terminem, a urodziłam tydzień po terminie, torbę spakowałam w 8 msc, a wyprawkę kompletowałam co miesiąc po trochu, ciuszki uprałam w 8 msc.

    OdpowiedzUsuń
  5. Torbe zaczelam pakowac w 8 miesiacu, w tym miesiacu zlozylismy tez lozeczko i zalozylam posciel dla malej. Pranie zaczelam robic na poczatku 9 miesiaca, a do terminu mam jeszcze 12 dni :) ppzdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja mam miesiąc do porodu, a dopiero w tym tygodniu zamierzamy urządzić kącik dla dziecka. No, może przesunie się to do następnego tygodnia. :D Torby też nie mam jeszcze spakowanej, dopiero co uprasowałam ubranka i poukładałam je w komodzie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pokój powiedzmy, że rozpoczęłam urządzać w połowie września i tak jeszcze nie jest skończony. Jakoś nie mogę znaleźć odpowiedniego dywanu i fotela :(
    Torby jeszcze nie spakowałam całkowicie a już jestem w 37 tc. :) A wyprawkę kompletowałam małymi kroczkami.
    Jeszcze masz trochę czasu więc nie ma co się spieszyć :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak poznałam płeć w 17 tyg.to zaczęłam kompletować wyprawkę, ciuszki, kosmetyki.
    Każdego miesiąca kupowałam coś nowego, żeby nagle nie wydawać grubej kasy w jednym momencie.
    Łóżeczko kupione w 7 miesiącu, skręcone w 8. Wózek kupiony w 8 m-cu.
    Ciuszki prałam w wakacje- miałam dużo siły i szybko schło, po prasowaniu posegregowałam na etapy i powkładałam do worków próżniowych :)
    A na początku listopada wypiorę poszewki i wywietrzę pościel.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajny pomysł z tymi workami próżniowymi. Że ja na to nie wpadłam ;)

      Usuń
  9. Ja gdzieś koło 34 tygodnia zrobiłam pranie i skręciłam łóżeczko. Pościel ubrałam, ale potem i tak okazała się niepotrzebna ;-) Bo noworodek nie powinien spać na poduszce, a z kołderki zrezygnowałam na rzecz kocyków. Torbę miałam spakowaną w 37 tyg. Podobno ciuchy lepiej jak trochę poleżą i nałapią domowych bakterii.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jestem w 30 tc i zaczęłam prać ubranka :) Łóżeczko mamy skręcone już od miesiąca na pewno, mieliśmy ochotę je już ustawić w Naszej sypialni - narazie tam mamy rzeczy dla Małej :) Wózek też już mamy - w spadku po siostrze i siostrzenicy :) Torbę podobnie jak Ty zostawiam na początek grudnia, choć już część jej "środka" mam. Zastanawiam się ciągle nad pościelą. Pewnie kupimy kocyk, prześcieradełko i ochraniacz na szczebelki - dużo mam mi tak radzi więc pewnie tak zrobimy i my :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja jeszcze o tym nie myślałam, to dopiero połowa ciąży. Ale w styczniu chcę mieć wszystko z grubsza gotowe, potem cały luty to sesja egzaminacyjna. Raz, dwa i będzie 15.03, a jak się wcześniej urodzi... Więc do końca stycznie cała wyprawka, a skręcanie łóżeczka pewnie w lutym.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja mam termin na 23 lutego wg USG a wg OM 11.02.14. Mamy już komplet ubranek. Teraz szukamy wózka. Po 1 listopada chcemy kupić i złożyć łóżeczko i mebelki. Potem będę kompletować swoją torbę. Na styczeń chcę być już przygotowana ze wszystkim.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie także wolała bym być w styczniu już na "cacy" w grudniu prezenty,zakupy,swieta itd

      Usuń
    2. Wózek już mamy:) Wczoraj kupiliśmy:)

      Usuń
    3. Dzisiaj zrobiłam mega pranie ubranek itd. Po uprasowaniu spakuję wszystko w worek próżniowy jak Patka.

      Usuń
  13. zaczęłam dopiero drugi trymestr, ale już ostatkiem sił powstrzymuję się przed zakupami, nie wiem jak długo jeszcze wytrzymam ;) staram się omijać sklepy z rzeczami dla dzieci, ale nie jest to łatwe :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja planuje takie ostre kompletowanie wszystkiego zacząć w styczniu. Większe rzeczy i pranie zostawię na koniec stycznia lub początek lutego. Mam nadzieje ze sie wyrobie:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja niebawem zaczynam prać ciuszki, żeby miesiąc przed były przygotowane:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pakowanie torby tydzień przed porodem (planowe cc)
    Pokój dziecka - 3 miesiące wcześniej.
    Pozdrawiam
    Magda (http://mateuszkowy-blog.blogspot.com/ )

    OdpowiedzUsuń
  17. Chciałam napisać do Ciebie prywatną wiadomość ale niestety nie mogę znaleźć Twojego maila. Więc jak możesz odezwij się do mnie: magdalena.balcerzak@gmail.com
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja jestem w 35 tg, i prócz ubranek ni mam nic . W dzisiejszych czasach jest wszystko w jednym miejscu więc teraz się zabieram i w tydzień ogarnę resztą !
    Oczywiście jeśli ktoś tak jak ja, czuje się w ciąży rewelacyjnie !

    OdpowiedzUsuń